Przedmiotowe Wymagania Edukacyjne Janusz Sternicki
Wiedza o społeczeństwie, klasa VIII SP
klasa VIII wymagania na poszczególne oceny Wymagania_VIIIWOS.pdf |
|
|
Przedmiotowe Wymagania Edukacyjne są zgodny ze Statutem oraz zasadami Wewnątrzszkolnego Oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Janusz Korczaka w Łochowie.
Uwzględniając interdyscyplinarny charakter tego przedmiotu należy pamiętać, że jest to przedmiot specyficzny, którego celem nie jest, „napychanie uczniowskich głów” nieraz całkiem niepotrzebną wiedzą, ani zdobywanie przez nich ocen, ale przede wszystkim przygotowanie ich do świadomego życia w społeczeństwie.
Ze względu na specyfikę problematyki, ocena z „wiedzy o społeczeństwie” powinna w pierwszym rzędzie uwzględniać aktywność ucznia. Wiedza merytoryczna winna być służebną do tychże aktywności, czyli: aktywne uczenie się poprzez działanie, a więc nabycie umiejętności w zakresie uczenia się, myślenia, poszukiwania, doskonalenia się, komunikowania i współpracy.
1. Formy pracy ucznia podlegające ocenianiu
Prace klasowe (także w formie testów) – sprawdzające stopień opanowania większej partii materiału, sprawność ucznia w zakresie: rozumowania, wnioskowania, analizowania materiałów źródłowych, poszukiwania związków przyczynowo – skutkowych.
Kartkówki – sprawdzające stopień opanowania bieżącego materiału.
Aktywność na lekcji – sprawdzająca zaangażowanie, umiejętność wnioskowania, rozwiązywania zadań problemowych, umiejętność pracy z mapą historyczną. oceniana wg. obowiązującej skali ocen, ewentualnie plusami: 6 plusów = ocena celująca
Prace wykonane w grupie - sprawdzające: umiejętność współpracy w grupie, wkład pracy własnej w pracę grupy, umiejętność wyszukiwania informacji i dokonywanie ich selekcji, wykorzystanie różnorodnych pomocy.
Referaty i inne prace podjęte i przygotowane samodzielnie przez ucznia.
Zeszyt przedmiotowy
3. Wymagania na poszczególne oceny dla uczniów z dysfunkcjami ustala się w zależności od dysfunkcji oraz indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia w oparciu o zalecenia przekazane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
4. Sposoby informowania uczniów/rodziców o ocenach i postępach w nauce:
6. Informacje dodatkowe
7. Przewidywane osiągnięcia uczniów na poszczególne oceny:
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
Szczegółowe wymagania na poszczególne oceny z poszczególnych tematów znajdują się na stronie szkoły https://www.sp2lochow.pl/text/?text=teachers/-25&subpage=1
Aneks – nauczanie zdalne WOS
W ramach oceniania przedmiotowego nauczyciel stosując nauczanie zdalne rozpoznaje poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
8. W przypadku szczególnych trudności w zakresie opanowania bieżącego materiału nauczyciel umożliwia uczniowi uzupełnienie braków w następujący sposób: